A legjobb budapesti gyógyfürdő: a Rudas

A budapesti gyógyfürdőkről szóló riportsorozatunk utolsó állomásaként a Széchenyi Gyógyfürdő és Uszoda látogatásával zárult a sorozat, de még adósok vagyunk az olvasóinknak a legjobb fővárosi fürdő kiválasztásával és az intézményekben tapasztaltak összefoglalásával.

A győztes kiválasztásánál fontos szempont volt a higiéniai állapotok, a felújítási munkálatok miatti korlátozások és a személyzet hozzáállása. A vendéglátóegységek minőségét nem vettük figyelembe. A Gellért és a Széchenyi fürdő esetében a történelmi múlt és az épületek szépsége is szerepet játszott a pontozásban, míg a Rudas és a Pesterzsébeti fürdő esetében objektívebb pontszámokat adtunk. Végül a Rudas és a Pesterzsébeti maradt versenyben a legjobb címért.

A Rudas Gyógyfürdő és Uszoda előnye, hogy még nem vették birtokba a turisták tömegei, és a helyi vendégek is megtalálhatóak, akik nem csupán látványosságként tekintenek a fürdőre. A Rudasról korábban úgy nyilatkoztunk, hogy remek gyógyfürdő, változatos medencékkel és szaunarészleggel, de a tisztaság terén van még mit fejleszteni. A Pesterzsébeti fürdő strand jellege és a gyógyvíz hiánya miatt maradt alul a versenyben. Így a legjobb budapesti gyógyfürdőnek a Rudas Gyógyfürdő és Uszoda került megválasztásra.

Az Index tapasztalatai alapján a következő sorrend alakult ki:

  1. Rudas Gyógyfürdő és Uszoda
  2. Pesterzsébeti Jódos-Sós Gyógyfürdő és Strandfürdő
  3. Szent Gellért Gyógyfürdő
  4. Széchenyi Gyógyfürdő és Uszoda
  5. Paskál Gyógy-és Strandfürdő
  6. Csillaghegyi Strandfürdő
  7. Szent Lukács Gyógyfürdő és Uszoda
  8. Dandár Gyógyfürdő

A riportsorozatunk olvasóink támogatása nélkül nem jöhetett volna létre, akik megosztották velünk tapasztalataikat. A Dandár Gyógyfürdő bemutatásával kezdődött a sorozat, ahol a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. (BGYH) az elmúlt évtized problémáira hivatkozva magyarázta az intézmény rossz állapotát. A BGYH szerint a Dandár felújítása június tájékán kezdődhet el. A többi fürdőben is előfordultak apróbb problémák, de a higiénia általában megfelelő volt, bár a látogatók makulátlan tisztaságot várnak el.

A fürdők vezetői nem tesznek kísérletet a fürdőzési etikett kikényszerítésére, ami a budapestiek számára is fontos lenne, hogy a fürdőket rendeltetésüknek megfelelően használhassák. A BGYH vezetésétől és sajtóosztályától sajnos nem kaptunk választ az említett kérdésekre.

A mozgáskorlátozottak számára a fürdők akadálymentesítése is problémát jelent, hiszen gyakran hiányzik a beemelőlift, ami lehetővé tenné számukra a vízbe jutást. Egy olvasónk például a Széchenyi fürdőben tapasztalt hasonló hiányosságokat, és bár kifizette a belépődíjat, nem tudta élvezni a gyógyvíz hatásait. A fürdő szerint nem közszolgáltatást látnak el, így nem vonatkozik rájuk az akadálymentesítési kötelezettség.